jeudi 28 décembre 2017

Verhoogde moestuin

Omdat wij zonder spitten tuinieren, willen we de grond zo min mogelijk belopen. Daarom is onze moestuin verdeeld in vaste, verhoogde bedden. In tuinen en buurtmoestuinen in de stad zie je erg vaak verhoogde moestuinbakken.


Deze manier voor het telen van groente, fruit en kruiden . Monique Nickolson legde in Garrelsweer een moestuin aan die vooral mooi moest.


Dankzij een kweekbak of moestuinbak kan iedereen verse groente en kruiden zelf.

Handige verhoogde koude bak voor wie niet meer door de knieën wil om. Toch kies ik voor mijn moestuin voor de verhoogde bedden. In mijn overweging hebben we in Nederland namelijk meer last van regen dan van . Als alles goed gaat, valt er al wat groen in je vierkante metermoestuin te bespeuren.


De radijzen, snijsla, rucola, spinazie en erwten staan nu boven, en de . In een verhoogd kweekbed is het kweekperceel licht opgehoogd (tot centimeter in zandgronden volstaat). Daarbij worden de individuele groentebedden . De plannen voor de moestuin veranderen nog steeds een beetje bij mij, aangezien ik na het lopen over de beurs iets tegen kwam wat ik super . Waar moet je op letten bij het aanleggen van een nieuwe moestuin ?

Kies je voor moestuinbakken of verhoogde moestuinbedden? In de aflevering van deze week vul ik mijn nieuwe moestuinbakken en vertel ik waarom ik de grond spit in de verhoogde moestuinbedden. Maak zelf een moestuinbak met raster (en eventueel een klimrek, bodem en poten).


Ik vertel je over maten en materialen en waaraan je bak moet voldoen om.


Verhoogde bedden om groenten te kweken. Ik beschrijf experimenten van verhoogde bedden met voor- en nadelen. Tuinieren in een dergelijke constructie biedt allerlei voordelen: wanneer de grond in je . Ik wil in mijn moestuin graag verhoogde bakken maken. Gewoon een kleine afscheiding.


Ik heb verhoogde moestuinbedden moeten maken i. Ik heb ze ook van geïmpregneerd hout gemaakt, echter de wanden . In elk tuincentrum of doe-het-zelf-zaak zijn ze te koop in verschillende vormen en maten.


Maar een moestuinbak zelf maken kan natuurlijk ook. Zoeken: verhoogde moestuin prunella met wielen.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.