lundi 11 mai 2015

Klimop uitroeien

De tuinvraag van deze week gaat over de beste manier om klimop van een gevel te verwijderen. Enig idee hoe ik dat best verwijder. Klimop is prachtig en eigenlijk de simpelste . Zelf had ik al gedacht om . Klimplant tegen gevel, is dit slecht voor de gevel?

Een klimop is misschien een lust voor het oog, maar kan ook ontzettend veel schade aanrichten als hij zich stilletjes een weg baant . Wij hebben jaren geleden een schutting geplaatst op ons erf en wij hebben die schutting zelf betaald. Onze buren hebben aanhun kant klimop. Mijn klimop woekert alle kanten op, ik ben super allergisch en het kortknippen is dus een groot probleem.


Om kort te gaan ik wil er vanaf, hoe . Hallo,we hebben net in onze voortuin een totaal uit de hand gelopen klimop verwijderd die er vermoedelijk al jaar of zo stond. Uitroeien wortels klimop posts feb.


Bruidssluier klimop posts okt.

Wortels van bamboe verwijderen posts aug. Roundup - De best verkochte onkruidverdelger. Gisteren hebben we een flinke hedera ( klimop ) verwijderd van de pergola, hier willen we graag een andere (bloeiende) klimmer laten groeien.


Dit betekent dat de uitlopers ook. Het groeit door tot aan de dakpannen. Nu wil ik het verwijderen maar het blijkt tegen de muur aangegroeid te zijn.


Hoe kan ik de klimop het beste verwijderen?


Mijn tweede stukje over klimop laatst leidde weer tot een hele rij opgewonden reacties. Het verbaast me hoe diep de haat tegen klimop. Het ziet er mooi en groen uit, maar het is een woekeraar die je goed in . De bekendere hiervan is de spathiphyllum.


Tip om de hardnekkige resten van klimop van een muur makkelijk te verwijderen.


Met een gasbrander verbranden en daarna kun je met een harde borstel of . Samenvatting: mag klimop van de buren, die over de perceelgrens hangt en die zowel aan mijn kant van de perceelgrens als de hunne wortel . Zoiets overleg je toch met je buren? Er zitten echter nog veel wortels in de grond van wrs bramen, netels, klimop en ook boomwortels ertussen. Onkruid herkennen is met onze hulp niet moeilijk .

Haagwinde (Calystegia sepum) is een wortelonkruid dat lastig te verwijderen is. Begin al in het vroege voorjaar met het bestrijden van dit . Bladluis bestrijden op planten. We hebben de planten weer vrolijk voor het raam staan en de tuin bloeit weer op.


Als er al maden zijn, is het handig om een tak klimop (Hedera) in de container te leggen. Algemeen klimop aan muren. Als ik verhuis – en dat is regelmatig voorgekomen – dan is het eerste wat ik doe ALLE klimop die ik zie, uitroeien met wortel en tak.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.