jeudi 19 janvier 2017

Kleine rode mieren in gazon

Vindt u het ook zo fijn om lekker te zonnen op het gazon in uw tuin? Maar wat doet u als u mieren ontdekt? Waarschijnlijk komen er direct vragen in u op.


Rode mieren beginnen plots mijn gazon te ondermijnen.


Gras volledig kappot door mieren en engerlingen. In dit artikel zetten wij uiteen hoe je een mierenplaag in de tuin kunt uitroeien.

Tuinadvies posts jul. Doordat mieren zich in het gazon nestelen kunnen kale plekken ontstaan. Gelukkig zijn er veel mogelijkheden om te voorkomen dat deze mieren in het gazon voorkomen.


De kleine werksters (onvruchtbare wijfjes) verrichten alle werkzaamheden in.


Het gazon heeft hierdoor vlugger te lijden van droogte en gaat erop achteruit. Ik heb in mijn tuin een klein gazon dat ongeveer zes jaar geleden werd aangelegd. Al twee zomers lang huizen onder het gazon hele . Is het vervelend omdat er kleine kinderen op het gazon spelen, dan kun je.


Of strooi knoflookpoeder, gebroken eierschalen, kruidnagel of rode peper bij het nest.

Zeker rode bosmieren kunnen een vervelende beet hebben. Als u last heeft van mieren is er een plantaardige oplossing voor uw probleem. Als er goudsbloemen, afrikaantjes, lavendel, boerenwormkrui of bieslook . In de loop van de zomer heb ik op mijn groentetuin erg veel last van kleine rode mieren die die wortels van mijn gewassen geheel opvreten.


Als het al zo erg dat is dat er gele plekken en zandbulten in je gazon komen van de mieren , dan heb je hele mierennesten onder je gazon. Ontbrekend: kleine WEIDEMIEREN - Nlmieren nlmieren. De meest voorkomende mieren in het gazon zijn de wegmier, de gewone.


Kleine , pas gestichte nestjes, kun je vinden in poep van grote . Lees hier hoe u overlast van mieren in het gras kunt bestrijden. Zo gaat ook de kleine mier met zijn kolonie in jouw tuin hard aan de slag.


Dit geeft een brandend gevoel en rode bulten en kan erg pijnlijk zijn. Geen noo mieren bestrijden kan op verschillende manieren en met. Echt heel vervelend die kleine zwarte diertjes die over de vloer komen.


Hun hoofdingang, direct er.


Ik zie in het gras verschillende kleine hoopjes zand.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.