mardi 13 octobre 2015

Bruine algen in aquarium

Zit je met een bruine alg probleem in je aquarium ? Op dit moment herken ik welgeteld drie algen: bruine alg , baardalg en groene puntalg. Bruine alg is normaal in een nieuw aquarium. Ook komt bruine alg soms voor bij een te zwakke of korte verlichting van het aquarium.


Het is een type alg dat een bruine wat slijmerige laag op stenen, hout, en aquariumplanten. Ik heb last van bruine alg in mijn aquarium.

Nou lees ik dat ik te weinig licht heb in mijn bak. Maar gisteren kreeg ik het advies van iemand die . Hoi wij hebben een paar weken geleden een aquarium gekocht voor onze zoon. Veel plantjes erin, vissen erin, ging goed maar nu hebben we heel veel last . Kiezelwieren of bruine algen vormen zich als een bruine aanslag, meestal in . Zo pak je het bij de bron aan.


Algen bestrijden in het aquarium. Hoe voorkom en bestrijd je bruine alg in je aquarium ?

In deze video geven we je handige tips om deze. De bruinalg die in vijvers groeien vormen een stevig vastgehechte bruine laag aan de vijverwanden De bruinalg die in vijvers groeien vormen vaak een stevig . Die bruine algen kort na een nieuwe opstart zijn inderdaad héél vervelend. Weet iemand hoe ik de bruine algen weg krijg, of deze groen krijg?


Moet ik deze alg verwijderen (afzuigen) of laat . Het komt juist voor op plekken waar de stroming het hardst is . Stel je eens voor: je hebt net een nieuw aquarium gekocht bij ons in de winkel.


Overal zie je bruine alg verschijnen, gevolgd door groene slierten, zwarte . Wat we ook proberen ik kom niet van mijn bruine alg af. Hallo, Wist niet precies waar ik deze vraag kon stellen maar dit is het enige stuk waar ik een post aan mag maken dus probeer ik het hier. Het mechanisch verwijderen van algen is vooral van toepassing op blauwe algen, draadalgen en bruine algen , die relatief eenvoudig uit het aquarium gehaald . Als in aquaria algen ontstaan dan duiken er vaak vragen op.


Gelukkig verdwijnen ze net zo snel als dat ze . De grote verwantschap tussen algen en aquariumplanten hun bestrijding – vooral als ze in. Er bestaat vermoedelijk geen enkel aquarium zonder algen.


Bruin alg is meestal het eerste alg dat in je aquarium komt. Dit moet je gewoon laten zitten. Uiteindelijk zal er groen alg .

Een bruine , soms wat slijmerige laag die op de ruiten, bladeren en alle andere voorwerpen in het aquarium te zien is.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.