jeudi 8 janvier 2015

Slakken moestuin

Slakken in de bakken van mijn Makkelijke Moestuin. Hoe hou ik ze tegen en hoe kom ik ervan af? Naaktslakken: niet te bestrijden? Knoflook spray tegen slakken.


Ze ruimen plantenresten en andere rommel in de tuin op en vormen voedsel voor vogels en egels.

Het is oor mijn tuin. De meeste slakken eten allerlei plantaardig materiaal, dood of leven. Dan waren er slakken aan het werk!


Wie de slakken wil vangen, legt rabarberblad en planken in de tuin, of plant lokplanten als afrikaantjes . De Meisjes delen hun oogst niet graag met slakken in de moestuin. Ze beginnen in de winter met de biologische bestrijding en zijn keihard. Ze zijn zo mooi om naar te kijken… Maar ja: maar soms zijn er te veel slakken in de tuin die mee-eten van het verse mals groen. Er zijn periodes dat je meer slakken in de .

Last van slakken in de tuin? Dit eerste jaar leren we natuurlijk ongelooflijk veel. Laat ze ons hieronder weten! Ook over de verwoestende werking van slakken.


Daarom alle tips tegen slakken op een . Albert Heijn geeft sinds kort ook tuiniertips op.


Het eerste filmpje, tuinhackjes genaam gaat erover hoe je slakken uit je tuin kunt . Hoe kun je vermijden dat de slakken een ravage aanrichten in je tuin? Categorie: Onderhoud van je moestuin. Ik dacht nog dat het zo goed ging, omdat er geen slakken waren en alles er nog zo supermooi bij stond!


Tot dit weeken want toen kwam ik er . Bestrijden met chemische bestrijdingsmiddelen is taboe in een moestuin ! Voor u hebben wij natuurlijke bestrijdingsmethodes tegen slakken.


Planten in de moestuin beschermen tegen slakken - sla beschermen tegen naaktslakken. Zeker na de voorbije zachte winter, .

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.